
Robotika szakkör
Iskolánkban nagy hangsúlyt kap tanítványaink digitális kompetenciáinak fejlesztése. Ez, mint kiemelt fejlesztési cél jellemzi a robotika szakkört mind alsó tagozaton, mind felső tagozaton.
A foglalkozások koncepciója a STEAM oktatás, azaz a természettudományos, a technológiai, a mérnöki, a művészeti és a matematikai tartalom- és eszköztudás bővítése, építve a tantárgyközi koncentráció megerősítésére: informatika, matematika, angol nyelv, természettudomány és művészet. Nagy hangsúlyt kap továbbá a kreativitás, a feladat- és problémamegoldó képesség fejlesztése játékos és motiváló környezetben, egymással együttműködve, a közösségi tanulásra építve.
A szakköri órák alapkoncepciója a „Ötletelj! Építs! Programozz!”. Ez a módszertani elv hozzájárul a tanulók önszabályozó tanuláshoz szükséges képességeik fejlesztéséhez. Fejlődik a feladattudatuk, a kitartásuk, a feladat- és problémamegoldó képességük, az önreflexiójuk.
A foglalkozások során fontos az is, hogy a 21. század munkaerőpiaci elvárásokat figyelembe véve fejlődjön tanítványaink képességei úgy, mint az információk értelmezéséhez, kezeléséhez és megosztásához szükséges képesség, az együttműködés képessége, valamint a konszenzuson alapuló döntéshozatal képessége. A közös tervezés, a robotok közös megépítése, azok beprogramozása, valamint a résztvevők egymás közötti tudásmegosztása, a csapatmunka a foglalkozások oktatási, képzési és nevelési céljainak elérését segítik.
Az alsó tagozatos szakkörön használt robotok: WeDo 2.0, micro:bit lapkák
A felső tagozatos szakkörön használt robotok: LEGO Spike Prime, Lego Mindstorms EV3, Alpha 1Pro interaktív, programozható humanoid robot
A szakkör tudás- és képességfejlesztő hatását diákjaink biztosan kamatoztatni tudják valós problémák megoldásakor a mindennapjaik során.




Videók a foglalkozásokról